بازگشایی کارگاه های عمرانی در شهرهای کربلا و نجف

اخبار

بازگشایی کارگاه های عمرانی در شهرهای کربلا و نجف

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از بازگشایی کارگاه های عمرانی در شهرهای کربلا و نجف خبر داده است.

مجید نامجو گفت: پس از حدود دو هفته تعطیلی موقت کارگاه های مربوط به دو طرح بزرگ توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم امام علی (ع)، کارگاه های عمرانی به همت کارگران و مهندسان ایرانی بازگشایی شده و اجرای طرح ها با قوت شروع شده است و با بیان اینکه اصلی ترین پروژه در حال اجرای ستاد بازسازی عتبات طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) است، اظهار کرد: فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب (س)، با حدود ۱۶۸ هزار مترمربع زیربنا، شامل شبستان های روسطحی و زیرسطحی و بخش زیارتی و غیرزیارتی به همراه مجموعه های خدماتی است.

او افزود: امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی در این طرح برای زائران مانند ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ دوش حمام در حال ساخت است.

نامجو درباره دیگر طرح بزرگ توسعه ای عتبات یادآور شد: خرده کاری های باقی مانده از طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف نیز دوباره با همت استادکاران ایرانی در حال انجام است.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع، دارای دو بخش زیارتی و غیرزیارتی است که تا کنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره برداری از آن، حرم تاریخی مولای متقیان معروف به حرم عتیق بیش از ۲۰ برابر توسعه می یابد.

وی گفت: بسیاری از دوستداران اهل بیت در سال های قبل وجوهاتی را نذر مراسم اربعین می کردند که امسال به دلیل وجود محدودیت ها نذر خود را برای توسعه حرم ها اختصاص دادند.

نامجو بیان کرد: روزهای پایانی ماه صفر فرصت معنوی ارزشمندی است تا علاقمندان ائمه با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی در فیض توسعه حرم های مطهر مشارکت کنند که اطلاعات بیشتر در این باره در سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات موجود است.

 

محصول پیشنهادی: مسیرنما ترافیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *