زمان بندی عامل کلیدی در پیشرفت پروژه ها

اخبار

زمان بندی عامل کلیدی در پیشرفت پروژه ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت بر مبنای اصول زمان ‌بندی، کلید پیشرفت پروژه‌های عمرانی است، گفت: تلاش ما این است که پروژه‌ها از مدار حرکت خارج نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: زمانی که یک پروژه تعریف می‌شود اهدافی را به دنبال دارد که رسیدن به آن رمز موفقیت پروژه است که از این منظر اهداف در قالب سه محور اصلی زمان، هزینه و کیفیت در جریان است.

وی با بیان اینکه زمان از عوامل ارزیابی بهره ‌وری یک پروژه است عنوان کرد: در مسیر اجرای یک پروژه از زمان تولد تا اتمام آن پروژه می‌بایست اقدامات تعریف شده ای را مطابق با استاندارد‌های موجود، در دستور کار قرار داد، در غیر این صورت رسیدن به اهداف و شاخص‌های تعریف شده پروژه ممکن است با مغایرت‌هایی مواجه شود یا حتی منجر به شکست پروژه و یا عدم موفقیت آن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بخش عمده سرمایه هر کشور امروزه به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد و یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه موفقیت در اجرای پروژه‌های عمرانی آن محسوب می شود با این وجود دیده می‌شود که در تعدادی از پروژه‌های عمرانی در سطح کشور، شاخص زمانی و اینکه پروژه ‌باید به عنوان یک الزام در زمان معینی اتمام پذیرد یا بدست فراموشی سپرده و یا از کنترل خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی توسعه راه ها، ساخت پل و تونل از اهمیت بسزایی برخوردار است عنوان کرد: بدیهی است عدم اجرای موفق و به موقع این پروژه‌ها از نظر زمان و هزینه بهینه علاوه بر پیامدهای منفی اعم از منظر کیفیت نامناسب، اخلال ترافیکی در شبکه عبور و مرور و سایر موارد نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

قاری‌قرآن گفت: با وجود اینکه عدم تامین منابع مالی یکی از دلایل اصلی افزایش مدت اجرای پروژه‌ها قلمداد می شود اما از نقش مدیریت پروژه، شناخت از منظر فنی و اجرایی طرح‌ها، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه نباید غافل بود.

وی رویکرد خود در اجرای پروژه‌های عمرانی را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و ابراز داشت: در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف ارتقای سطح رضایت‌‌مندی مردم، تعریف پروژه ها به شیوه‌ای مدیریت شده است تا  طرحی بدون تامین اعتبار آغاز نشود و تمرکز بر اتمام پروژه‌های اولویت‌دار باشد تا شاهد تبعات اجتماعی عدم اجرای پروژه‌ها نباشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر استقرار پروژه ها در مدار حرکت تصریح کرد: اگر به محض مشاهده مشکلی در مسیر پیشرفت پروژه به آن رسیدگی نشود در عرض چشم بهم زدنی آن پروژه دچار تاخیر خواهد شد لذا می‌بایست مشکل را در زمان مناسب شناخت و حل کرد بر همین اساس وجود برنامه زمانبندی بسیار موثر است.

 

محصول پیشنهادی: تیغه کاتر

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *