استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاران بومی در پروژه‌های عمرانی

اخبار

استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاران بومی در پروژه‌های عمرانی

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل از توان شرکت‌های پیمانکاری، مشاوره‌ای و اجرایی مطلوبی برخوردار هستیم و باید بیشترین بهره‌برداری از توان علمی، تخصصی و اجرایی از پیمانکاران بومی ببریم که قطعاً با همکاری آنها می‌توان نسخه علاج‌بخشی را برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام استان تهیه کرد.

وی نظرات ارائه شده در شورای فنی را راهبردی و اساسی در حل مشکلات اجرایی و فنی پروژه‌های عمرانی برشمرد و تصریح کرد: ضروری است تا با مشارکت جدی همه دستگاه‌ها پروژه‌های عمرانی در فصل کاری فعال بوده و برنامه‌ریزی برای تکمیل آنها به صورت واقعی و عملیاتی انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت توجه بیشتر به اجرای پروژه‌ها را با بهره‌گیری از روش‌های نوین و توجه به استحکام و مقاوم‌سازی بناها یادآور شد و گفت: اگر در این بخش به درستی مدیریت شود، ما به راحتی می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان بهترین و کیفی‌ترین پروژه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

میرجعفریان تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور را به صورت نقدی یادآور شد و افزود: برخی از دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌ها به رغم گذشت چندین ماه از فصل کاری تعلل دارند که بهتر است هر چه سریع‌تر این تأخیر و تعلل جبران شده و فضای کار و تلاش مؤثر فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی از منابع موجود بهترین بهره را برده تا این منابع تبدیل به کار شده و مردم از ثمرات و نتیجه اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها بهره‌برداری کنند.

میرجعفریان با انتقاد از تأخیر به موجود آمده در فعالیت مجدد کارخانه‌های آسفالت را در فصل کاری یادآور شد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته از اواخر بهمن، نهایت اوایل اسفند این کارخانه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کرد که متأسفانه با گذشت چندین ماه هنوز برخی از کارخانه‌های آسفالت استارت نخورده و حجم عظیمی از منابع کشور و استان به رغم آمادگی نیروی انسانی و ذخیره‌سازی قیر مورد نیاز در حال هدررفت است.

وی به تنش آبی در مناطق مختلف استان به دنبال تشدید شرایط جوی اشاره کرد و ادامه داد: ۵۰۰ تا ۶۰۰ روستای استان در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شوند و در بسیاری از شهرها نیز مشکلات تأمین آب به معنای واقعی احساس می‌شود.

میرجعفریان بیان کرد: از محل محرومیت‌زدایی عملیات آبرسانی به ۴۵۴ روستا در اولویت قرار گرفته که عملیات اجرایی ۱۰۰ روستا آغاز شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این طرح‌ها و پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این حوزه منابع بدون محدودیت برای جذب در استان‌ها آماده شده تا هر استانی که کار اجرایی بیشتری انجام دهد، بتواند به تناسب کار منابع را نیز جذب کند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت احداث مدول دوم تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل را در یک افق ۲۰ تا ۳۰ ساله یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر از تصفیه‌خانه اردبیل بیشتر از ظرفیت آن بهره‌برداری می‌شود و امیدواریم با قانع کردن مسئولان کشوری هر چه سریع‌تر منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه تأمین شود.

محصول پیشنهادی: ضربه گیر ستون

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *