بیش از ۱۴ هزار انواع ماشین آلات به شهرداری‌ها و دهیاری ها واگذار شده است

اخبار

بیش از ۱۴ هزار انواع ماشین آلات به شهرداری‌ها و دهیاری ها واگذار شده است

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد»، معاون توسعه و عمران شهری و روستایی وزارت کشور، در مراسم مراسم رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل واگذاری به شهرداریها و دهیاریهای  کشور، گفت: وزارت کشور از محل عوارض سوخت اعتباراتی را هر ماهه به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت و به منظور تامین برخی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاریها طی قراردادی با شرکتهای داخلی برخی از ماشین الات و تجهیزات را خریداری و واگذار می کند.

جمالی نژاد اشاره کرد: امسال علیرغم شرایط سخت اقتصادی با هدف پشتیبانی و حمایت از مدیریت شهری و روستایی بیش از ۵ هزار دستگاه، ماشین آلات و تجهیزاتی مورد نیاز شهرداری ها و دهیاریها  خریداری شد و این موضوع یقیناً در سال آینده نیز در بودجه دیده شده و  همین خریدها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: دولت از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۱۴ هزار دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاری ها را که  میزان قابل توجهی بوده، به آنها واگذار کرده است.  همچنین شهرداری‌ها هم به دلیل اینکه نهادهای عمومی غیردولتی هستند، تجهیزات مورد نیاز را خریداری می کنند و واگذاری های ما مربوط به شهرداریهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

معاون عمرانی وزیر کشور  همچنین درباره جزئیات بهره برداری و افتتاح پروژه های عمرانی دهه فجر گفت: خوشبختانه امروز در آغاز دهه مبارکه فجر میزان پروژه‌هایی که قرار است در استان‌های مختلف توسط استانداری ها افتتاح شود، میزان قابل توجهی است. بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی جدید افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که امسال میزان کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی بسیارکم است؛ چراکه به دنبال این هستیم که مردم شیرینی پروژه‌های افتتاح شده بچشند.

جمال نژاد ادامه داد: علاوه بر این؛ سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به همراه بسیج سازندگی ۴۰ هزار پروژه را شروع کرده است و حدود ۶ هزار پروژه نیز توسط بسیج سازندگی در دهه فجر افتتاح خواهد شد که در مجموع بیش از ۲۲ هزار پروژه از ۴۰ هزار پروژه افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر کشور در همین راستا به تشریح میزان اعتبارات ریالی این پروژه ها پرداخت و گفت: این مبلغ بسیار قابل توجه است چراکه  ۷۶ درصد بیش از سال گذشته و بیش از ۵۰ هزار میلیارد پروژه است. در کنار آن  پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های هم امسال میزان قابل توجهی از جهت تعداد و اعتبار افزایش داشته است؛ این موضوع نشان دهنده این است که عزم همه مدیران کشورمان جزم شده تا شاهد جهش و سونامی عمرانی در کشور باشیم و علیرغم بضاعت اندک اعتباری شاهد هستیم که نه تنها پروژه ها کند نشده بلکه بیشتر و بیشتر شده است.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به اینکه ۷۹ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی شهری کشورمان فرسوده است، افزود: تلاش بر این است که این ناوگان نوسازی و بهسازی شود. خوشبختانه جلسات زیادی را با معاون اول رئیس جمهور و وزرای مرتبط برگزار کردیم و تصمیمات بسیار خوبی برای این موضوع گرفته شده است که امیدواریم  بتوانیم این موضوع عملیاتی کنیم.

جمالی نژاد گفت: قرار بر این است که سه هزار اتوبوس خریداری و دو هزار اتوبوس نوسازی شود؛ همچنین در بودجه امسال در بخش اوراق مشارکت، حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است که امیدواریم به صورت کامل تخصیص داده شود. همچنین برای سال آینده هم که ۸ هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت حمل و نقل ریلی و عمومی در نظر گرفته شده که ۲ هزار میلیارد تومان آن را برای بحث اتوبوسرانی تخصیص داده خواهد شد. امیدواریم با اختصاص همه این موارد بتوانیم ناوگان جوان، پویا و پرتحرک داشته باشیم.

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص مترو پرند نیز گفت: خوشبختانه این طول این مدت خطوط ریلی به خوبی گسترش دادیم و اعتبارات بسیار خوبی را تخصیص داده شده، امسال حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای بحث اوراق مشارکت و خطوط ریلی در نظر گرفته شده، اما در بحث بازه زمانی یک پروژه ممکن است با تاخیر انجام شود، اما یقیناً تا ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محصول پیشنهادی: استاپر ایمنی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *