طرح مپ روستایی توسط دهیاری‌ها مورد توجه قرار گیرد

اخبار

طرح مپ روستایی توسط دهیاری‌ها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان ظهر امروز  به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‎‌ها در سالن غدیر استانداری دیدار کرد.

ارسلان زارع در این جلسه با بیان اینکه شهرداری و دهیاری‌ها  سازمان‌هایی عمومی با ساختار خدماتی و اجرایی هستند، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این دو نهاد، می‌توان برای دستیابی به شاخصه‌های شهر و روستای توسعه‌یافته و پویا، گام برداشت.

وی روستاها را کانون تولید در کشور عنوان کرد و افزود: روستاییان با وجود امکانات اندکی که در اختیار دارند ولی با پشتکار، چرخ تولید را به حرکت درمی‌آورند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های علمی بیان کرد: با راهبردهای دقیق و کارشناسی شده‌، از منابع و امکانات، به بهترین شکل برای شهرها و روستاها استفاده کرده تا شاهد شایسته‌ترین وضعیت برای هم استانی‌ها در مناطق مختلف گیلان باشیم.

زارع با اشاره به نقش مدیریت شهری و روستایی در زندگی اجتماعی جامعه گفت: اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم مدیریت شهری و روستایی بر پیکره حیات اجتماعی موجب توسعه‌یافتگی زندگی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت در هشت سال گذشته  در عرصه هدایت، راهبری و پشتیبانی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اقدامات مهمی انجام داده است، تصریح کرد: موضوع امنیت شغلی دهیاران در حال بررسی است و امیدوارم با پیگیری‌هایی که در سطح ملی در حال انجام می‌باشد و نیز همکاری‌های مجلس شورای اسلامی، این دغدغه نیز مرتفع شود.

استاندار گیلان مشارکت مردم را تأمین‌کننده  زیست مطلوب اجتماعی دانست و بیان کرد: حضور پرشور مردم در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه نمونه بارز  مردم‌سالاری دینی بوده است.

زارع با بیان اینکه  برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و نیز ارتقاء سرانه‌ آموزش کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید موردتوجه مسؤولان قرار گیرد، گفت:  استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و نیز ارتقاء سرانه‌ آموزش کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها موضوعی مهم است که باید موردتوجه باشد و شوراهای اسلامی هم با بهره‌مندی از اطلاعات کافی در حوزه عملکردی، می‌توانند زمینه‌های همکاری را تقویت نمایند.

وی از جایگاه دومی دفتر امور روستایی استانداری گیلان در کشور خبر داد و افزود: همچنان باید تلاش‌ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با اطلاع‌رسانی‌های بهنگام، جلب مشارکت مردم و شوراها و نیز معتمدان محلی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، بیان کرد: در گیلان دو هزار روستا وجود دارد و رویکردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله آسفالت معابر، به‌روزرسانی و اجرای طرح‌های هادی روستایی باید موردتوجه قرار گیرد.

زارع، در پایان تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در روستاها و مدیریت صحیح پسماند تحت عنوان طرح مپ روستایی توسط دهیاری‌ها از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این جلسه بر آن‌ها تأکید کرد.

محصول پیشنهادی: راهبند

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *