قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام آمادگی کرد

اخبار

قرارگاه خاتم‌الانبیا برای اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام آمادگی کرد

سردار سعید محمد در سی‌وپنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، اظهار کرد: امروز مردم فشار زیادی را در اثر تحریم‌های ظالمانه متحمل شده‌اند اما انصافا جانانه در برابر نظام سلطه مقاومت کردند؛ برهمین اساس همه ما باید امیدوارکننده و امیدبخش صحبت و عمل کنیم باید در مردم به ویژه جوانان ایجاد انگیزه کنیم.

وی گفت: در قانون اساسی در هفت اصل مباحث مربوط به شوراها مطرح شده اصولی که نقش و جایگاه، حدود اختیارات، نحوه‌ی شکل‌گیری شورای عالی استان‌ها مورد تاکید قرار گرفته لذا باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه فرهنگ اسلامی – ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.

سردار محمد ادامه داد: اگر امروز به عملکرد شوراها توجه شود مشاهده می‌شود که یا از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده و یا در برخی موارد ایجاد شوراها نه تنها کارآمدی لازم را نداشته، بلکه عقب‌گردهایی نیز در آن مشاهده می‌شود. ما به دنبال ایجاد یک طرح مبتنی بر جغرافیای هر منطقه هستیم. ۳۱ فرهنگ، گویش در کشور حضور دارند که مبتنی بر همین مبانی باید توسعه آنها رقم بخورد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که اقتصاد و فرهنگ دو مقوله به هم پیوسته هستند، اضافه کرد: اعضای شوراها نه تنها متولی عمران و آبادانی کشور هستند، بلکه باید به حوزه فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. بی تردید در این مسیر باید از احساسی‌گری در اقدامات شهری پرهیز شود نباید منابع مردم تلف شود. بی‌تردید باید مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند تا حرکتی در جهت توسعه و آبادانی شهر انجام شود.

وی ادامه داد: باید به همان میزان که به عمران شهرها فکر می‌کنیم به فرهنگ آنها نیز توجه کنیم. امروز آسیب‌های متنوعی گریبان مردم را گرفته باید در بخش فرهنگی بر روی باورهای مردم کار شود. روی موضوع تعهد در خانواده تأمل شود؛ وظایفی که بر روی شانه‌های همه شوراها قرار گرفته این است که فرهنگ غنی اهل بیت (ع) بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

محمد تاکید کرد: باید بدانیم که به دنبال یک شهر اسلامی مدرن هستیم یا شهری مدرن اسلامی؟ بسیاری از ما این اشتباه را می‌کنیم که شهر مدرن اسلامی چیزی است که تا به امروز همه مدیران شهری دنبال کرده‌اند به شکلی که پلی ساخته شود و نهایتا جایی برای اسلام در اجرای این پروژه پیدا کنیم برای مثال در آخر کمی نمای اسلامی به آن بدهیم در حالی که دقیقا باید برعکس عمل شود و ابتدا شهر اسلامی را شکل دهیم و بعد این شهر را مدرن کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با تاکید بر این‌که مدیریت جامعه شهری باید با تمام پیوست‌های آن مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید معضل تبعیض در مدیریت شهری حل و فصل شود. امروز متاسفانه نداشتن برنامه جامع و نداشتن مدیران توانمند برای اجرای برنامه‌ها در شهرها ما را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.

سردار محمد با اشاره به تشکیل این قرارگاه از سال ۱۳۶۸ و فعالیت ۳۱ ساله آن اظهار کرد: در دهه جدید با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی این قرارگاه تلاش کرده است در این حوزه نقش‌آفرین باشد به شکلی که در حوزه صنایع و معادن، صنایع مس و فولاد فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است. پس از اعمال تحریم‌ها در بحث سیگنال‌رسانی ۲۰۷ ایستگاه زمینی برای این امر توسط قرارگاه در کشور شکل گرفته تا وابستگی به ماهواره‌ها در حوزه سیگنال‌رسانی حل و فصل شود. این قرارگاه در تولید گاز و تولید ۲۳ میلیون لیتر روزانه گازوئیل گام موثری برداشته همچنین ۳۲۴ کیلومتر از ۶۷۰ کیلومتر مسیر ریلی که امروز در کشور در حال احداث است توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در دستور کار قرار گرفته است.

تونل‌های بزرگ شهری همچون نیایش، آرش و اسفندیار و احداث ۷۳ تقاطع غیرهمسطح شهری با طولی بالغ بر ۲۵ کیلومتر و احداث پل سبز به طول ۱۹ کیلومتر از دیگر دستاوردهای این قرارگاه است.

وی در ادامه گفت: احداث ۳۵ پروژه اتوبان و کمربندی، اجرای ۱۰ پروژه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف از دیگر مواردی است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در آن به موفقیت دست پیدا کرده، پروژه‌های شهری که کیفیت اجرا، سرعت، کاهش هزینه‌ها و همچنین انعطاف پذیری در تامین منابع مالی در آنها مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید کرد: اخیرا در شهر اهواز که یکی از معضلات اصلی آن حاشیه‌نشینی است از طریق تقاطع ملکی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ساماندهی حاشیه‌نشینی این شهر آغاز شده است. در بسیاری از شهرهای دیگر نیز این مشکلات وجود دارد و قابلیت، ظرفیت و آمادگی قرارگاه برای حل این مشکلات وجود دارد.

وی در خصوص عملکرد قرارگاه خاتم‌الانبیاء در محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که قرارگاه خاتم‌الانبیاء از جنس مهندسی است و این مجموعه پروژه محور است، ما از توان مهندسی برخوردار هستیم و در راستای اجرای پروژه‌ها بعضا طلب‌های خود را با فاصله زیادی دریافت می‌کنیم و این موضوع به همراه بسیاری دلایل دیگر باعث کاهش توان نقدینگی قرارگاه شده است، اما با همین توان بحث محرومیت‌زدایی در اطراف اجرای پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم.

محصول پیشنهادی: بشکه ایمنی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *