پرداخت ۲۹ هزار میلیارد بودجه عمرانی در ۶ ماهه نخست سال

اخبار

پرداخت ۲۹ هزار میلیارد بودجه عمرانی در ۶ ماهه نخست سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت در همایش روز آمار و برنامه ریزی که صبح امروز برگزار شد به تشریح دلایل کاهش نرخ بیکاری در نیمه نخست سال جاری پرداخت.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: انتظار ما از آمارهای کشور سرعت در عین صحت است و نمود بارز آن در آمار اخیر نرخ بیکاری در تابستان ۱۳۹۸ نمود داشته است.

نوبخت گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و ۳۸۸ هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده است. همچنین ۴۵۵ هزار نفر از جمعیت بیکار کاسته شده و جمعیت شاغل نیز ۸۴۳ هزار نفر افزوده شده است.

نوبخت با بیان اینکه تا کنون ۲۵ درصد منابع طرح اشتغال زایی پرداخت شده گفت: برای اشتغالزایی تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی پرداخت کرده ایم.

وی افزود: قرار بود ۱٫۵ میلیارد دلار با مجوز رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شود که تاکنون یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار برداشت و پرداخت شده است.

نوبخت گفت: معادل ریالی این مبلغ، ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود، یعنی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و شهری هزینه شده است.

نوبخت با بیان اینکه، تاکنون ۱۰۹ هزار طرح پذیرفته و ۷ هزار میلیارد تومان بابت این طرح‌ها پرداخت شده است، گفت: حداقل برای ۲۳۷ هزار نفر با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به انتقادات وارده به آمار مرکز آمار به ویژه در حوزه اشتغال، گفت: آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران متقن است.

نوبخت در بخش دیگری از مباحث خود به عملکرد بودجه عمرانی اشاره کرد، گفت: بر اساس آمار خزانه داری کل کشور، ۲۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست سال برای طرح های عمرانی پرداخت شده است.

محصول پیشنهادی: سرعت گیر پلاستیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *