آزاد راه تهران-شمال و پایان عملیات عمرانی منطقه یک

اخبار

آزاد راه تهران-شمال و پایان عملیات عمرانی منطقه یک

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ خیرالله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث منطقه یک آزاد راه تهران-شمال اظهار داشت: در بازدید اخیر از این آزادراه مشاهده شد که تقریبا کلیه فعالیت‌های عمرانی منطقه یک به پایان رسیده است و هم اکنون تجهیزات و تاسیسات به صورت شبانه روزی در حال نصب هستند.

وی افزود: با این روند ظرف چند ماه آینده منطقه یک آزاد راه تهران-شمال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص ویژگی‌های مهندسی این آزادراه نیز گفت: طرح معماری و منظر راه که قرار بود برای اولین بار در منطقه یک آزاد راه تهران-شمال انجام شود، هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و طراحی‌های چشم نوازی در حاشیه‌ این منطقه آزاد راه و ورودی تونل‌ها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان پیشرفت روسازی بتنی در منطقه یک این آزادراه نیز گفت: فقط ۱۰۰۰ متر از تکمیل روسازی بتنی در کل پروژه آن هم به خاطر عبور تاسیسات باقیمانده است و در سراسر ۳۲ کیلومتر منطقه یک آزاد راه تهران-شمال تمام سازه‌ها و ابنیه فنی شامل پل، تونل و دیوارهای حائل به علاوه روسازی بتنی تکمیل شده است.

خادمی افزود: همزمان با نصب تاسیسات، اقدامات ایمنی همچون نصب گاردریل‌ها، نیوجرسی، علائم، روشنایی و هوشمندسازی و … برای فراهم شدن شرایط عبور ایمن هموطنان از آزادراه آغاز شده است و بخش هایی از آن نیز انجام شده است.

مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد. (اجرای این قسمت که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر می‌باشد باعث می‌شود مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاهتر گردد) از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده قدیم کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌گردد.

محصول پیشنهادی: چشم گربه ای

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *