اجرای بزرگترین پروژه عمرانی آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور

اخبار

اجرای بزرگترین پروژه عمرانی آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور

وزیر نیرو با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم کشور، از اجرای بزرگترین پروژه عمرانی برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با عنوان جهاد آبرسانی خبر داد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر محرابیان ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به نقاط محروم کشور، اظهار کرد: پروژه آبرسانی با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو و با کمک خیرین در حال اجراست که طی چهار سال، آب سالم و پایدار ۱۰ هزار روستای هدف را تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در فاز اول عملیات اجرایی، طرح آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا با جمعیت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر آغاز شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در این طرح، آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا معادل حدود ۲۵ درصد از کل کشور، به سیستان و بلوچستان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به منظور تأمین آب پایدار جمعیتی حدود ۵۵۴ هزار نفر اجرا می‌شود.

محرابیان در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات نخستین سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، گفت: مجوز شیرین‌سازی آب دریا به میزان ۵۰ هزار مترمکعب برای تأمین نیاز آبی شهرها و روستاهای چابهار، کنارک و دشتیاری (روستاهای نوار ساحلی)، نیز صادر شد که در فاز اول ۲۵ هزار مترمکعب به سرمایه‌گذار ابلاغ شده است.

وزیر نیرو همچنین از اتصال ۳۰۴ روستای زیرمجموعه به سد زیردان و شروع بهره‌برداری از فاز یک طرح اضطراری آبرسانی از دشت حرمک به زاهدان نیز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، علاوه بر آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا، آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر نیز با مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین در حال اجراست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با مجموع اقدامات برنامه‌ریزی شده شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان به بیش از ۹۰ درصد ارتقا یابد.

محصول پیشنهادی: راهبند

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *