تعریف پروژه های اربعین باید زیرنظر استانداری باشد

اخبار

تعریف پروژه های اربعین باید زیرنظر استانداری باشد

به گزارش قدس آنلاین، کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان کردستان، در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: جمع کثیری از مردم سنندج از خدمات شهرداری در مدت اخیر رضایت داشته‌اند و این نشان می‌دهد مردم ما مردم قدرشناسی هستند و در جاهایی که کار انجام می‌شود آن را می‌بینند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در چند سال آینده همین روند ادامه داشته باشد و این کارها مقطعی نباشد، تاکید کرد: در هر زمانی شهرداران نیاز به کمک داشته باشند حمایت خواهیم کرد.

حبیبی اضافه کرد: منبع اعتباری خاصی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته و این اقدام تداوم خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد: هر پروژه‌ای که در راستای افزایش ایمنی تردد و خدمات زوار اربعین تعریف می‌شود، باید هزینه کرد آن زیر نظر استانداری باشد.

وی در ادامه اذعان کرد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش‌افزوده سال جاری شهرداری‌های سراسر کشور به منظور ایجاد زیرساخت‌های اربعین برای ۶ استان مرزی کشور از جمله کردستان تخصیص پیدا کرده است.

حبیبی این اقدام را بسیار موثر خواند و افزود: هزینه‌کرد این اعتبار جهت تسهیل تردد زوار هم برای ۶ استان مرزی و هم مردم دیگر استان‌ها خواهد بود چراکه مردم در زمان اربعین از این مرزها تردد خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اربعین در نظر گرفته شده که هنوز مصوب نشده و از مرکز پیگیر هستیم و چنانچه تخصیص پیدا کند فقط برای هزینه کرد شهرداری ها در زمینه پروژه های اربعین خواهد بود.

شهردار سنندج نیز در این جلسه به اقدامات شهرداری برای کاهش بار ترافیکی شهر اشاره کرد و افزود: همکاران ما در مجموعه شهرداری، علاوه بر اقدامات سخت‌افزاری برای کاهش بار ترافیکی انجام کارهای نرم‌افزاری را نیز در دستور کار قرار گرفته و به نوعی به صورت غیر مستقیم به این موضوعات ورود کرده‌ایم.

سیدانور رشیدی، افزایش خدمات‌رسانی به مردم به صورت محله‌محور را گامی موثر در جلوگیری از ایجاد ترافیک عنوان کرد و گفت: یکی از این اقدامات ایجاد مراکز تجاری برای دسترسی آسان مردم است لذا از راه و شهرسازی درخواست داریم در زمینه سرانه فضای عمومی برای ساخت بازارهای درون محله‌ای به ما کمک کند چراکه بدون شک در کاهش بار ترافیکی موثر خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر بر اینکه توسعه سرانه فضای سبز از دیگر اقدامات شهرداری برای کاهش بار ترافیکی است، افزود: احداث پارک ۲۰ هکتاری نیشتمان و ۳۶ هکتاری پیرچنار به همین منظور در حال ساخت است که می‌تواند در امر ایجاد زیر ساخت‌های لازم در خصوص ساخت نهضت ملی مسکن موثر باشد.

شهردار سنندج همچنین از آغاز طرح مطالعاتی برای ایجاد معبر در محله‌های فرجه و عباس آباد سنندج برای کاهش بار ترافیکی شهر خبر داد.

شایان ذکر است در این جلسه ۶ دستور کار در راستای کاهش بار ترافیکی شهرستان های سقز و سنندج به تصویب رسید که یک مورد مربوط به سقز و مابقی مربوط به شهرستان سنندج است.

 

محصول پیشنهادی: استاپر ترافیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *