تغییر وضعیت ۲۳۸ پروژه ملی به پروژه های استانی

اخبار

تغییر وضعیت ۲۳۸ پروژه ملی به پروژه های استانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بابک افقهی معاون امور مجلس و حقوقی سازمان برنامه و بودجه در خصوص بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق گفت: بحث بودجه استان‌ها همواره برای نمایندگان مجلس دارای اهمیت بوده است و دولت سیزدهم نیز با توجه به اعتقاد راسخی که برای تمرکز زدایی و توجه به استان‌ها دارد، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مبتنی بر اختیارات بیشتر استان‌ها و واگذاری اعتبارات مناسب برای پیشبرد پروژه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. برخی از پروژه‌ها ممکن است در قالب سفرهای رییس جمهور تعریف شود.

وی افزود: براین اساس در لایحه‌ای که به مجلس پیشنهاد داده شده، سهم اعتبارات عمرانی استان‌ها از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است که یک افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. در بخش اعتبارات هزینه‌ای، در اعتبارات اجتناب نا‌پذیر و اعتبارات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، ۳۱ درصد رشد پیش‌بینی شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: برخی از ویژگی‌هایی که امسال وجود دارد این است که یک حکم قانون در قانون برنامه ششم توسعه و در ماده ۹۴ داشتیم مبنی بر تکمیل پروژه‌های ورزشی که پیش‌بینی ۰٫۲۷ درصد مالیات ارزش افزوده به رقم ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

وی گفت: ویژگی دیگری که دولت پیشنهاد داده این است که ۳۸۷ طرح ملی در قالب پروژه های استانی قرار بگیرد چرا که این تشخیص وجود داشت که با توجه به شناخت و نظارتی که در استان‌ها وجود دارد این پروژه‌ها به طرح استانی تبدیل شوند.

افقهی با اشاره به اینکه دولت طرح خود برای افزایش رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در استان‌ها در چارچوب صندوق پیشرفت و عدالت با اعتبار ۱۳۶ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته است، گفت: پیشنهاد ۳٫۵ هزار میلیارد تومانی بهره مالکانه معادن به استان‌های مشمول در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان برای خسارت های ناشی از بهره برداری از معادن برای استان هایی که مشمول هستند، پیش بینی شده است. ۶۰۰ میلیارد تومان از محل مازاد درآمد استان ها برای تشویق مدیران استانی و کارکنان آن ها پیش بینی شده است.

 

محصول پیشنهادی: میل پرچم

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *