اهتمام جدی دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام

اخبار

 اهتمام جدی دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری شهرستان مراغه بر اهتمام دولت در به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی تاکید کرد و با بیان اینکه هدف سفرهای استانی پروژه محور است، گفت: در کشور پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد که دولت تلاش می کند برای تکمیل آنها اقدام جدی نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا، وی با اشاره به برخی از طرح‌های نیمه‌تمام به ویژه در حوزه فرهنگی، اضافه کرد: طرح‌هایی در بسیاری از استانها وجود دارد که بیش از ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها سپری شده و قرار بود سه یا چهار ساله تکمیل شوند اما متاسفانه امروز ساختمان برخی از آنها دچار مشکلات جدی شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت مردمی در کمتر از یکسالی که مسئولیت مدیریت اجرایی کشور را بر عهده گرفته با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو بوده گفت: در پایان دولت قبل شاهد افت محسوس سرمایه اجتماعی و امیدواری مردم بودیم اما یک تکلیف الهی و مسئولیت بزرگ تاریخی بود که رئیس محترم دولت را وادار کرد تا وارد این عرصه خطیر بشود و با اعتماد مردم تشکیل دولت را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: مسایل و مشکلات هرچقدر هم بزرگ باشد، داشته‌ها و اراده ملت بسیار فراتر از آن است و منابع مادی و معنوی جغرافیای ایران همه را برای حل مشکلات امیدوارتر می‌کند.

اسماعیلی افزود: دولت در یک حرکت جهادی باید مردمی‌سازی یارانه‌ها را اجرا می‌کرد زیرا پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی تشکیل شده بود و مشکلات دیگری نیز علاوه بر آن وجود داشت. از سویی تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از مرزهای ایران از محصولات یارانه‌ای ما استفاده می کردند و فاصله طبقاتی به شدت در حال افزایش بود. در گذشته شرایط تحریمی و دیگر مشکلات به عافیت‌طلبان اجازه نداده بود تا وارد این عرصه شوند؛ از سوی دیگر اصلاح یارانه‌ها با محافظه‌کاری امکان نداشت. اما دولت سیزدهم اراده خود را بر این مهم استوار کرد تا این کار بزرگ را پیش ببرد؛ البته اجرای آن در سرآغاز با مشکلاتی همراه شد اما مهمترین سرمایه دولت اعتماد و سرمایه اجتماعی است که این دولت آن را به واسطه روحیه جهادی و اخلاص تقویت کرده است.

وی با بیان اینکه این مسیر با همراهی مردم طی خواهد شد، اضافه کرد: از رویکردهای اصلی در دولت حضور مسئولان در میان مردم و سفرهای استانی است؛ ضمن اینکه حضور اعضای هئیت دولت در استانها منحصر به سفرهای استانی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قبل از انجام سفر به آذربایجان‌شرقی پیش‌نشست‌های مختلفی در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام مراغه برگزار شده است، بیان کرد: در آخرین جلسه با حضور وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور، پروژه‌های شهرستان مصوب و به تایید نهایی رسید

به گفته وی برای گره‌گشایی در بقیه مسایل از جمله بیمارستان نیمه‌کاره ارتش هم فرماندار مراغه به صورت مکتوب درخواست‌ها را در اختیار ما قرار داده است تا همه آنها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مراغه یک شهر فرهنگی است، بیان کرد: در مورد درخواست‌های حوزه فرهنگی هم به صورت ویژه به موضوعات مطرح شده توجه خواهد شد.

اسماعیلی در مورد درخواست مردم و مسئولان شهرستان مبنی بر کلنگ‌زنی پردیس سینمایی نیز اضافه کرد: احداث پردیس سینمایی از سوی حوزه هنری خارج از دولت و با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط است اما با این وجود پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تسهیلات ویژه‌ای به یمن این سفر در اختیار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قرار می‌دهیم تا بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری را تقویت کند.

اسماعیلی تاکید کرد: این وزارتخانه برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی محدودیتی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی به عنوان نماینده ویژه آیت‌االله رییسی در مراغه حضور یافت و پس از ادای احترام به شهدای گمنام و دیدار با خانواده‌های شهیدان کرمی و شهید کنعانی ، به دیدار استاد حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر شهیر آذربایجان رفت و سپس در شورای اداری شهرستان مراغه حضور یافت.

محصول پیشنهادی: بشکه ترافیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *