خسارات ناشی از سیل اخیر، معادل بودجه عمرانی کشور است

اخبار

خسارات ناشی از سیل اخیر، معادل بودجه عمرانی کشور است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: خسارات ناشی از سیل اخیر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل کل بودجه عمرانی کشور برآورد شده است.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه همزمان با وقوع سیل تخریبگر اخیر می‌تواند فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و ابعاد آن شود، گفت در این نمایشگاه شرکت‌های خارجی حضور پیدا نکردند که علت آن را می توان در تحریم‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه برای جبران خسارات ناشی از سیل اخیر طرحی از سوی مجلس ارائه شده است گفت: ما به دلیل نداشتن هلیکوپتر دید در شب خسارات زیادی در سیل اخیر خوردیم و دستگاه‌های لایروبی نیز مشمول تحریم‌ها شده‌اند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه برای تامین منابع مالی این طرح نیازمند برداشت دو و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هستیم، اظهار داشت: بانک‌ها و شرکت‌های دولتی موظف به تامین برخی خسارات مناطق سیل زده شده است و به این منظور به انتشار اوراق مشارکت اقدام خواهد شد.

وی ادامه دارد: براساس این طرح استانداری‌ها به برآورد خسارات وارده ناشی از سیل ملزم شده‌اند، برای نظارت هم از کمیسیون های مجلس دیوان محاسبات نهاد های نظارتی و سازمان‌های مردم نهاد کمک خواهیم گرفت.

به گفته وی وزارت خارجه بر اساس این طرح می‌تواند در جلب مشارکت های انساندوستانه بین المللی نقش فعال تری داشته باشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اعلام کرد: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان، معادل بودجه عمرانی کشور خسارات حاصل از سیل اخیر برآورد شده است.

تابش گفت: پیام این نمایشگاه می‌تواند بر داشتن اثر تحریم ها از کشور به گسترش مراودات انسان‌دوستانه باشد.

وی با اشاره به لایحه حمایت از محیط‌بانان که در دستور کار مجلس قرار گرفته است گفت: لایحه حفاظت از خاک در دست بررسی است.

محصول پیشنهادی: استاپر ترافیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *