سپردن اداره امور شهر به شهروندان اولویت شهرداری است

اخبار

سپردن اداره امور شهر به شهروندان اولویت شهرداری است

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی صبح امروز _ سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه _ در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تبریک ایام الله دهه فجر و اعیاد ماه مبارک رجب، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برگزاری این مراسم برگزاری آن در حسینیه است.

وی در خصوص دلیل انتخاب این محل برای افتتاح مراسم، افزود: مسجد یکی از عناصر اصلی و رکن رکین توسعه شهر در شهرهای اسلامی و معماری اصیل ایرانی است، در واقع مساجد یک نماد بارز هویتی و دارای کارکردهای سیاسی و اجتماعی هستند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه کارکرد مساجد از زمان نبی مکرم اسلام تا انقلاب اسلامی ایران وجود داشته است، خاطرنشان کرد: مساجد در زمان انقلاب اسلامی ایران پایگاه‌های اصلی انقلاب بودند و در دفاع مقدس نیز به پایگاه‌های مدیریتی تبدیل شدند.

نقوی با بیان اینکه در گذشته یکی از نمادهای اصلی شناسایی شهرها وجود مسجد جامع در آن شهر بوده است، تصریح کرد: مسجد در جامعه اسلامی از چنین جایگاه والایی برخوردار است و به هیچ عنوان نباید به دست فراموشی سپرده شود؛ لذا باید کارکرد مساجد را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: بحث اداره شهر توسط مردم یکی از سیاست‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری یزد بوده و در این راستا اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد تاکید کرد: یکی از بهترین اقدامات انجام شده در این زمینه سپرده شدن اداره پروژه‌های افتتاحی بخش‌های مختلف شهر به شهروندان است، به ویژه مجموعه‌های ورزشی پس از احداث برای مدیریت و بهره‌برداری به مردم سپرده می‌شود.

نقوی گفت: در صورتی که در محلات مختلف زمینی وجود داشته باشد که از سوی هیئت امنا به شهرداری معرفی شود و امکان ساخت مجموعه‌های ورزشی در آن فراهم باشد، به طور قطع این اقدام را خودمان انجام می‌دهیم.

وی افزود: مردم حاضر در شهرها به دو دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته خودشان را ساکن شهر می‌دانند و گروه دیگر عنوان شهروند را برای خود انتخاب می‌کنند، همین عنوان شهروند سبب می‌شود حس مسئولیت‌پذیری آنها نسبت به شهر خودشان افزایش پیدا می‌کند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه یزد دارای ویژگی‌های زیادی دارد و یکی از مهمترین این ویژگی‌ها در کنار بافت تاریخی ارزشمند شهروندان و فرهنگ با ارزش آن است، اظهار کرد: افتخار می‌کنم که برای چنین مردمی خدمت می‌کنم و با تمام توان برای رفع مشکلات شهروندان تلاش خواهم کرد.

محصول پیشنهادی: سرعت گیر ترافیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *