شرکت های دانش بنیان برگ برنده ایران در پروژه‌ای عمرانی منطقه

اخبار

شرکت های دانش بنیان برگ برنده ایران در پروژه‌ای عمرانی منطقه

دبیر ستاد عمران و ساختمان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: شرکتهای دانش‌بنیان برگ برنده ایران در پروژه‌ای عمرانی منطقه ای هستند.

سیدجواد سادات در حاشیه برگزاری نمایشگاه «ایران پروژه» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری اینکه نمایشگاه ایران پروژه یکی از نمایشگاه های با سابقه در حوزه عمران و ساختمان است که در ترکمنستان برگزار می شود، اظهار کرد: این دوره را با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور همزمان کردیم.

وی ادامه داد:با توجه به نگاه دولت مردمی سیزدهم افزایش همکاری ها با کشور های همسایه در اولویت قرار گرفت. بر این اساس در این دوره وزارت راه و شهرسازی با اکثر شرکتها و سازمان های تابعه در نمایشگاه حضور یافته تا ظرفیت های مختلف را به مسئولان ترکمنستان معرفی کند.

وی تاکید کرد: این رویکرد کمک می کند مقامات و مسئولان ترکمنی با ظرفیتهای وزارت راه و شهرسازی آشنایی بیشتری پیدا کنند. همچنین از وزارتخانه های نفت، صمت و نیرو در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان را ارتقا دهد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در کنار این نمایشگاه برای اولین بار حضور شرکتهای دانش بنیان عمران و ساختمان با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری اجرایی شده است.در دوره جدید این معاونت توسعه بازار شرکتهای دانش‌بنیان در دستور کار دارد، این توسعه بازار شرکتهای دانش‌بنیان از طریق ستاد توسعه اقتصاد پیگیری می شود.

سادات بیان کرد: در حوزه دانش‌بنیان، شرکت‌های توانمند در حوزه ساختمانی و زیرساختی نظیر ریل، جاده، بندر و فرودگاه داریم، گفت: با توجه توانمندی و ظرفیت های خوب این شرکت‌ها که پروژه‌های داخلی زیادی را انجام داده‌اند، آمادگی داریم هم راستا با صدور خدمات فنی و مهندسی را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دو اتفاق خوب در دوره مذکور افتاده است،گفت: یکی همزمان شدن نمایشگاه ایران پروژه با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان است. این به تحقق تفاهمات کمیسیون های قبلی کمک می کند و هم اینکه پیشنهادات جدید برای تقویت مبادلات تجاری مطرح می شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور به آشنایی از ظرفیت‌های وزارت راه شهرسازی کمک می کند، گفت: ترکمنستان جزو کشورهایی است که نرخ رشد اقتصادی بالایی دارد، قطعا پروژه‌های زیرساختی زیادی دارد. حضور وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر جدیدی است برای ورود کشورمان به طرح های مهم زیرساختی ترکمنستان است.

به گفته سادات، تا ۱۰ سال قبل اکثر پروژه‌های زیرساختی در اختیار ترکیه بود که امروز اعلام اعلام آمادگی کرده با  قیمت مناسب و فناوری به روزتر در این پروژها از جمله برای ساخت ریل و جاده حضور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان برگ برنده ایران برای اجرای پروژه های عمرانی در کشورهای منطقه از جمله ترکمنستان است.

سادات بیان کرد: مردم ترکمنستان نسبت به پروژه‌هایی که شرکت‌های ایرانی‌ آنرا اجرا کرده اند، اعتماد بسیار بالایی دارند.

وی یادآور‌شد: اینکه نمایشگاه ایران پروژه تا فردا یکشنبه ادامه دارد.

محصول پیشنهادی: راهبند

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *