معاون رئیس جمهور: استان‌های کشور به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

اخبار

معاون رئیس جمهور: استان‌های کشور به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اکثر استان‌های کشور در دولت سیزدهم تبدیل به کارگاه عمرانی پیشرفت و توسعه شده است و از این حرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی صبح دوشنبه در آئین بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر بزرگراه در اردبیل اظهار کرد: نظارت میدانی بر پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور از طریق سفر به استان‌ها انجام می‌شود و در کنار آن از طریق سامانه پایش نیز بررسی طرح‌ها و پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با بازدیدهای میدانی و مشاهده پروژه‌ها از نزدیک رفع دغدغه‌های مالی و اجرایی را انجام دهیم تا در یک زمانبندی مشخص این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بر اساس اسناد بالادستی و ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در استان‌ها وجود دارد، عملیاتی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها پیگیری می‌شود و تاکید رئیس جمهور بر این است تا با یک کار مناسب و کارشناسی با سرعت مطلوب شاهد اجرا و به سرانجام رسیدن این طرح‌ها باشیم.

مرتضوی افزود: استان اردبیل از مزیت‌های متعددی برخوردار است که اقلیم مناسب، بستر مناسب برای گردشگری، دارا بودن آثار فاخر باستانی، مرز آرام، مدیران و منابع انسانی شایسته از برجستگی‌های این استان است که اردبیل را تبدیل به یک استان ممتاز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور ۸۷ مصوبه در استان انجام شد و ما بر اساس تعهداتی که داشتیم در سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به استان در چهار تا پنج مرحله تزریق کردیم و در کنار آن سعی بر این بوده تا ابلاغ اعتبارات با دقت و زمانبندی خاص انجام شود.

مرتضوی اضافه کرد: ما به آنچه متعهد شده‌ایم، پایبند بوده و سعی ما بر این است تا بر اساس مصوبات سفر پرداخت منابع را انجام دهیم تا کارها با مطلوبیت به پیش برود.

وی بیان کرد: در این استان در مرحله اول اجرای پروژه‌های زیرساختی به ویژه در حوزه بزرگراهی، ارتباطات ریلی و هوایی در دستور کار قرار گرفته که تصمیمات مناسبی نیز در این حوزه‌ها انجام شده است.

مرتضوی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با تجهیز فرودگاه اردبیل به امکانات مناسب، این فرودگاه در سطح بین‌المللی امکان دایر کردن پروازهای داخلی و خارجی را دارد و سیستم ناوبری و توسعه باند این فرودگاه در سال گذشته انجام شده است.

وی مشکل فرودگاه اردبیل را کمبود پرواز اعلام کرد و گفت: تلاش بر این است تا این مشکل نیز به نحوه مناسب برطرف شود.

مرتضوی از افزوده شدن ۵۲ کیلومتر بزرگراه به مجموع بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه نیز در ۲، سه سال آینده با تأمین اعتبار مناسب آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی پیشرفت راه آهن اردبیل را مطلوب اعلام کرد و افزود: در بازدیدی که از مناطق مختلف استان داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که استان‌های کشور تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.

مرتضوی علل و عوامل این تحرک عمرانی را وجود مدیران خدمتگزار در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل با داشتن یک برنامه عملیاتی و منسجم سعی دارد تا به سرعت افق توسعه را در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

وی تزریق منابع و همراهی پیمانکاران دلسوز و عاشق خدمت‌رسانی را از دیگر مزیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: ما قول می‌دهیم هر آنچه در توان داریم در طبق اخلاص گذاشته و با رویکرد جهادی بتوانیم کارها را یکی پس از دیگری به سرانجام برسانیم.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کشور با وحدت، همدلی و روحیه جهادی می‌توان کارهای بزرگ و عظیمی را انجام داد که قطعاً تداوم این اقدامات مسیر توسعه و پیشرفت مناطق مختلف کشور به ویژه استان اردبیل را مهیا خواهد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: انسجام حاکم در استان جای قدردانی دارد و حضور مدیران دلسوز، انقلابی و پای کار فرصت فضای عمران و آبادانی بیشتر را مهیا کرده و سعی ما بر این است تا به تناسب رویکرد دولت و تخصیص منابع بخشی از مطالبات پیمانکاران را نیز پرداخت کنیم.

محصول پیشنهادی: راهبند

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *