معاون عمرانی وزیر کشور: تقریبا ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم

اخبار

معاون عمرانی وزیر کشور: تقریبا ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم

معاون عمرانی وزیر کشور بهره برداری از ۳۰ هزار طرح عمرانی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: امسال ۱۸ هزار طرح عمرانی در سطح کشور بهره برداری می‌شود که این موفقیت تنها با روحیه جهادی و انقلابی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در رزمایش اقتدار بسیج و گروهای جهادی در مجتمع فجر اهواز اظهارداشت: برای قیاس کشورها، نقش بازیگری آنها را می سنجند و در این مقایسه به واژه اقتدار توجه ویژه‌ای می شود.

وی مولفه اول اقتدار را قدرت خدادادی دانست و افزود: بسیاری از کشورها قدرت بالایی در منابع نفت و گاز، بارندگی و منابع آبی بالا و معادن ارزشمند دارند ولی قدرت خدادادی به تنهایی اقتدار ایجاد نمی‌کند.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: قدرت اقتصادی به عنوان مولفه دوم شامل علم و دانش، فناوری‌های نوین و نانو است اما قدرت سوم که نقش اساسی دارد و این اقتدار را تبیین و بادوام می‌کند، قدرت گفتمان است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به کشور ما اقتدار بخشید؛ افزود: روحیه خدمت بی‌منت گفتمانی است که خیلی از کشورها آن را ندارد.

جمالی زاده اظهارداشت: همین اقتدار پنج کشور جهان را کنار ما می‌نشاند و گفتمان در دستور کار قرار می‌گیرد ضمن اینکه این قدرت در سیل، زلزله، کرونا، واکسن و طرح‌های عمرانی، زیرساخت‌ها و بحران‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: باوجود شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کرونا، همواره بسیج و سپاه در کنار دولت با قدرت گفتمان و روحیه بسیجی و جهادی در بخش های مختلف عمرانی ورود کرده و نه تنها طرح‌های عمرانی کند نشده بلکه سرعت بیشتری نیز به خود گرفته اند.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: ۴۰ هزار طرح کم‌هزینه و زودبازده طی سال‌های اخیر توسط بسیج سازندگی اجرایی شده و در سیل ۹۸ نیز در اقدامی بزرگ ۱۶۰ هزار منزل مسکونی بازسازی شدند.

وی افزود: اکنون نزدیک به ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارند؛ اگر همراهی و همدلی نباشد، بی‌شک خیلی از این طرح‌ها به سرانجام نمی‌رسند.

جمالی زاده گفت: در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ شهر، ۳۸ هزار دهیاری و ۶۰ هزار روستا داریم که همگی تشنه خدمات هستند؛ در خوزستان این خدمت و حضور جهادی بیشتر از سایر استانها مشاهده می‌شود.

محصول پیشنهادی: بشگه ترافیکی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *