نیازمند ۲۵ هزار همت برای تکمیل پروژه های ریلی فعلی

اخبار

نیازمند ۲۵ هزار همت برای تکمیل پروژه های ریلی فعلی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فندرسکی مدیرعامل شرکت طرح هفتم امروز (۲۹ بهمن‌ماه) در نشست تخصصی چالش‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی، گفت: در سیاست‌های کلی نظام درباره حمل‌ونقل، به حمل و نقل ریلی تاکید کرده و ۱۰ سال پیش این سیاست‌ها ابلاغ شده است. با وجود این، هنوز در حمل‌ونقل ریلی ۸.۵ همت بودجه داریم و بودجه بخش جاده‌ای ۱۷ همت است. البته مقصود ما کم کردن بودجه بخش جاده‌ای نیست، بلکه این است که با وجود تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی، بودجه کافی اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت طرح هفتم با بیان اینکه بودجه اختصاص‌یافته به حمل‌ونقل ریلی با سند و قوانین مطابقت ندارد، گفت: در سند ملی آوایش سرزمینی، نکات مهمی در حوزه حمل‌ونقل گفته شده؛ در سند آمایش مراکز لجستیک افزایش سهم حمل نقل ریلی مطرح شده؛ در سند راهبردی هم به این موضوع تاکید شده است؛ در طرح جامع حمل‌ونقل کشور، ما به‌دنبال یک حمل‌ونقل هوشمند، ایمن، سازگار با محیط زیست و متعامل با تعاملات منطقه هستیم و در آن افزایش سهم حمل و نقل ریلی آمده است.

فندرسکی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ۱۵ هزار کیلومتر ریل داریم و ۳۰۰۰ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد، از طرفی در کشور ۵۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ملی داریم و ۹۵ هزار پروژه نیمه‌تمام استانی؛ اما پروژه‌های ریلی را با ۲۵ هزار همت می‌توان تمام کرد. در پیوست قانون ۱۴۰۲، ۴۱ طرح ساخت ریل و دوخطه کردن حمل و نقل ریلی داریم که طبق پیوست قانون، ۲۱۴ همت برای ساخت و برای برقی کردن ۴۳ همت نیاز است.

وی در پایان تصریح کرد: امسال بودجه کشور ۴۹۹۴ همت است و برای جاده و ریل، ۳۳ همت از منابع عمومی دولت اختصاص دادیم برای اینکه پروژه‌های پیوست را بسازیم. این در حالی است که ما درمجموع ۵۰ پروژه های ریلی فعلی در کشور داریم که در شرایط فعلی ۲۵ هزار همت، منابع مالی نیاز دارد که این عدد مختص سال جاری است و با توجه به شرایط ارزی و تورمی، در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد.

 

محصول پیشنهادی: استاپر ایمنی

همین الان میتوانید جهت استعلام قیمت محصول پیشنهادی با شماره ۲-۴۴۴۱۵۴۳۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *